KISAH SUSU

Actually anak aku yang bongsu ni...dulu minum EnfaLacA+.... EnfaLacA+ tau...yang mahal tu huhuhuhuuhhuu...x pelah mahal pun mahal lah sebab asal anak ok dan serasi ok lah...

anak aku hanna minum sampai dia umur 1 tahun tukar ker EnfaGrowA+...rasanyee...tapi bila masuk step ni...dia jadi Sembelit.... so aku tukar lah ker DUGRO yang paket hijau tu kan..murah kan...

Tapi najis dia still lagi KERASS...kesian ..menangis....
So aku tukar ke MAMEX GOLD yang gambar dolphin kan...brand DUMEX bagus sbb dia ada GOS yang boleh rawat sebelit...tetapi melesetttt....TETAPPPPPP Kerasss tapi x sekerasss DUGRO

So apa lagi...pening dah mak...last last TRY susu Kambing Lazzz...kebetulan try yang adik aku punye stok...dulu anak dia minum Susu Kambing Lazz ni yang Kurma tapi tetiba jd ciritt yang melampau lampau sampai keluar airr..so dia stop..so yang berkotak kotak tu aku try bagi baby hanna aku yang setahun lebih tu.... so far OK...tapi selang seli ngan MAMEX GOLD...

Kira buat selang seli lah...4 kali bagi MamEX..3 kali bagi susu Kambing...Tapi aku x suka Susu Kambing Lazz ni sbb dia sekadar susu kambing sahaja yang di + Kurma. aku nak yang lain-lain kandungan tu....so aku search search...jumpa laaa R Rayyan Susu Kambing.

So aku try dulu yang ASli R Rayyan Susu Kambing ni...still sembelit,...so aku tanye agen tu why?????? so dia inform UTK ANAK SEMBELIT YANG BERUMUR SETAHUNN KE ATAS KENE AMBIK SUSU RRAYYAN VANILLA ATAU COKLAT!!! sbb kandungan INULIN nye tinggi....

So aku tukar ker Vanilla..alhamdulilah anak minummm dia sukaaaaaaa...
badan pun naik..selera makan meningkat...INI SEBAB Apa???? SEBAB SUSU KAMBING RRAYYAN ni aku pilih sebab ada pelbagai kandungan..ada DHA, PRO PRI biotik, INULIN, ada makanan sunnah spt Badam, Kurma, labu, brokoli, kismis, madu, delima dll.... so x de lah susu kambing semata-mata..pastu susu ni senang hancur dan larut dalam air...x mcm susu kambing wildan lazz..

so skang aku sekali beli terus 7 kotak..kekdg 10 kotak utk stok sebulan!!!

Comments

eRa said…
sangat pening bila ada masalah susu

Popular posts from this blog

Kelas Datang baliK

muka Tepung Gomak

JoM KaMPaR.......