Continue....

ok dah abis bergambar di bilik meeting....!!! ok sambung tadi... so bila dah rashes merah2 aku takut gaksss...cz semlm kat DEMC check platlet 146.. doktor x notify cz dia kata anak aku active, rashes x ada, x panas sgt cz suhu 37 jek...suh mai dlm 2 hari lagi...means 5hb...kalau rendah lagi platlet..kene tahan ward maybe denggi...

ni bila dah merah2 badan...risau gakss takut denggi....tp dlm hati...kalau lah rashes ni denggi anak aku compom dah lembik ni!!!! rasa bukan tp campak pun aku x pernaj tgk lagi mcm mana...x pelah p je Hospital yg dekat ngan umah...aku suh p DEMC, hubby x nak...dia kata p yang dekat senang kalu da apa2 dekat ngan umah.... so aku x jadilah p keje...pagi2 lagi kol 7.30am (ahad) p Hospital Ampang...

ok..ambik no...jupe doktor bilik 3...doktor tu muda lagi ..pompuan... dia tgk..." bukan campak..bukan chicken pox, bukan measles, ni just viral jek ni...kesan dari demam yang amat panas..." ( dlm hati yeee ker?////)...so aku ckp yng semlm aku da ambik darah kat DEMC platlet 146...so dia terus cakap : "OK..kita ambik darah.."

dah lah..proses dia ambik darah tu ibu dan ayah x dibenarkan tgk..suh kuar bilik...doktor dan assistant jek yang buat keje tuh!!!! amat berbahaya lah...cz kalu jd apa2...kita x tau!!! nangis2 anak aku!!! kalu kat DEMC..prick kat jari jek...anak aku siap gelak2 lagi!!!

pas ambik darah...dia suh tunggu 2 jam...oiiii lama tu...ok lah..laki aku ckp...: kat DEMC cepat jek dah tau result nape kat cini lama??? so jawapan aku : ni kan Hospital Goment... byk kes/sample kat Lab tu...so kene ikut turn...that why lama...."

aku siap balik dan tido kan amsyar dan mandikan lagi...kol 11 pagi baru p Hospital balik...doktor kata" ujian darah pelik sket..platlet 153...kurang katanyeee, tp tgk rashes bukan denggi...bukan campak.... tp x pe lah esok datang lagi ambik darah...datang tau..." (sambil tangan doktor ambil borang NotiFikasi!!!! aku tgk jek...nape laksss nak isi borang notifikasi nih (dlm hati)...so aku ckp: ok lah tu doktor...semlm platlet anak sy 146...arini 153...dah naik...lagipun dia dah x demam kan, suhu badan 36.6 jek. Doktor tu diam...dan dia salahkan DEMC kenapa x notify kalu dah platlet 146!!!

aku diam jelah,...biar jelah..ko nk tulis...ko tulis lah!!!...kang nanti PKD call aku ckp anak aku campak!!!..ni doktor bengong!!! campak pun kenal!!
esoknyeee x kuasa aku nk bawak anak aku ambik darah lagi...dah memang sah sah platlet dia dah naik...buat apa nk p lagi!!!! bukan denggi... kasik minum air kelapa....rashes makin byk...dan menurun ke kaki....

esknyeee PKD call...hahahahahahah : so aku ckp anak sy kene campak...bukan denggi...walhal yg berckp ni IK, dlm rumah aku da 2 IK...heheheheh mana da pembiakan di dalam rumah...di luar rumah...bukan kawasan kes pun...

sekarang amsyar dah sihat....dan ari ni dah mula hantar kat umah Nek Wan dia....ermmm x sabar nk balik ambik dia...hehehehehhehe

Comments

Popular posts from this blog

Kelas Datang baliK

muka Tepung Gomak

JoM KaMPaR.......