37 minggu..hang on.....

Dah 37 minggu dah skang nie... macam2 rasa...sakit lutut, belakang, dll lah...ermmm menanti masa nk bersalin ni cuak gakss...x tau mcm mana rasa sakit nyee...mula-mula plan nak bersalin kat Hospital Ampang...tapi bila aku balik naik kete pada 26hb ari tuh cz datuk aku (che) kat pasir mas meninggal...boleh tahan gakss rasa lenguhnyeee. tu pun dah duk atas tiub skuter (bantal donut) ....punggung x sakit...tapi lenguh jek...cz lama sgt..8 jam woiii...

Baby ibu x sempatlah nak tgk datuk lah ek...ermmm ari tu balik x sempat gakss nk tgk che..cz sampai lambat...apa yang aku leh bagi cuma sedekahkan ayat suci jelah.. masa dalam perjalanan balik ke kalate ari tuh...mak eh..bengkak giler kaki aku...bulat mcm belon tapi x sakit!!heheh comel jek...jenuh gaksss kene angkat kaki tempat tinggi...ni maybe cz lama sgt duduk dalam kete... bila perjalanan dari kelate ke KL..aku mula mengangkat kaki aku kasik duk atas deskboard kete..hehehehbaru le kurang sket bengkaknyeee...

orang kata...bila kaki dah bengkak...masa bersalin dah x lama...tapi bila aku balik KL ni..amalkan letak kaki kat paras yang tinggi, tidurpun lapik bantal kasik kaki tinggi...ok lah...x kembung dah.....tapi sakit jelah bila berdiri...kaki akan mudah bengkak balik jika aku lama berdiri@duduk...ermmm

tadi g check-up kat klinik soraya...d0ktor syorkan balik kelantan lagi awal...aku plan nak balik 12hb feb...tapi doktor cakap better awal lagik..alamak...abiesss le coti aku!!! siap bagi surat rujukan kat Hospital Kota Bharu lagi tuh...aku nak Hospital Machang...dekat sket ngan umah...tapi anyway Hospital Ampang memang dah book...dan rekod aku pun dah ada kat situ..

entah lah...nak bersalin kat KL ker @ kat Kampung jek...ermmmmm pening2!!!hati nak kat KL jek...tapi takut komplikasi waktu travel balik kampung laksss..kalau bersalin kat kampung...takut komplikasi waktu bersalin kat spital machang jek...kang kalu da apa2...kene transfer ke spital KB laksss...main2 transfer le plak...huhuhuhu.. Ampang spital baru...bersalin dalam bilik bersalin bukan dewan...tapi kalu kat kelate...spital lama...bersalin ramai2 dalam dewan...huhuhuhuhu

Comments

Emy said…
rasanya baik ko bersalin kt sini.. hari ko bersalin tu mintak ko dtg, at least 2 3 hari b4 balik kelantan ada org tgk2kan..
nora said…
k.era, baik bersalin kt cni jew.. selesa pn selesa kn kt blik bedah tuh
Unknown said…
This comment has been removed by the author.

Popular posts from this blog

Kelas Datang baliK

muka Tepung Gomak

JoM KaMPaR.......